Usein kysytyt kysymykset
Mikä on Passivakuutus?
MySafetyn Passivakuutus on tarkoitettu kaikille ulkomaanmatkaajille lisäturvaksi. Vakuutus kattaa koko perheen passit ja korvaa kadonneen passin uusimisesta aiheutuneet kulut sekä kohtuulliset lisäkustannukset, jotka ovat seurausta passin katoamisesta. Passivakuutukseen kuuluu myös 24/7 henkilökohtainen apu ja neuvonta.
Miksi Passivakuutuksen ottaminen kannattaa?
Matkailun auetessa pitkittyneen koronapandemian jälkeen passi on tärkeä matkustusasiakirja, jota ilman ei pääse ulkomaanmatkalle. Passi on valitettavasti helppo hukata ja se on myös varkaille arvokas saalis, sillä passin avulla on mahdollisuus varastaa toisen henkilön identiteetti. Ilman passia matkustaja ei myöskään pääse paluulennolle.
Mysafetyn Passivakuutus korvaa paitsi uuden passin hankinnasta aiheutuvat kulut, myös uuden lentolipun, mikäli vakuutuksenottaja ei ole päässyt alkuperäiselle lennolleen passin katoamisen takia. Lisäksi autamme selvittämään lähimmän suurlähetystön tai konsulaatin yhteystiedot, jotta uusi passi saadaan mahdollisimman pian kadonneen tilalle. Neuvomme myös, miten tulisi suojata henkilökohtaisia tietojaan, sillä kadonnut tai varastettu passi voi myös johtaa identiteettivarkauteen.
Kuinka paljon Passivakuutus maksaa?
Passivakuutuksen hinta on 29,90 euroa vuodessa.
Mitkä vahingot Passivakuutus kattaa?
Vakuutus on voimassa vain matkustettaessa lentäen ulkomaille ja kun passin katoaminen tapahtuu tehdyn ulkomaanmatkan aikana sattuneen äkillisen ja ennalta-arvaamattoman tapahtuman seurauksena.
Passin katoamistapauksissa vakuutus korvaa jopa 1 500 euroon asti uuden passin hankinnasta aiheutuvat kulut, välttämättömät ja kohtuulliset lisäkustannukset, jotka aiheutuvat pyrkimyksestä ehtiä varatulle liittymä-, jatkoyhteys- tai kotimatkalle, jos lisäkustannukset aiheutuvat passin kadottamisesta, sekä välttämättömät ja kohtuulliset lisäkustannukset, jotka aiheutuvat korvaavan lipun hankinnasta, kun pääsy varatulle liittymä-, jatkoyhteys- tai kotimatkalle ei onnistu passin kadottamisen vuoksi.
Mitä teen vahingon sattuessa?
Mikäli passisi katoaa matkalla ollessasi, soita maksuttomaan Hätäpäivystys 24/7 -palveluumme numeroon +358 800 159 159, niin autamme sinua paikallisen suurlähetystön tai konsulaatin löytämisessä sekä katoamisilmoituksen tekemisessä. Lisäksi neuvomme sinua miten toimia mahdollisen identiteettivarkauden varalta. Asiakasneuvojamme palvelevat vuorokauden ympäri ja sulkevat tarvittaessa myös maksukorttisi ja matkapuhelinliittymäsi, mikäli lompakkosi ja puhelimesi katosivat passin mukana.
Tee tämän jälkeen vahinkoilmoitus mySafetylle vahinkoilmoituslomakkeella. Paperisen vahinkoilmoituslomakkeen voi tilata myös asiakaspalvelustamme numerosta 09 4270 4000 tai sen voi ladata tulostettavaksi tästä. Muista liittää vahinkoilmoituksen mukaan uuden passin ostokuitti tai muita tositteita lisäkustannuksista, jotka ovat seurausta passia katoamisesta.
Jos sinulla herää kysymyksiä, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Asiakasneuvojamme auttavat sinua mielellään arkisin klo 10–16 puhelimitse numerossa 09 4270 4000 tai sähköpostitse osoitteessa info@mysafety.fi.