Asiakaspalvelu

Mistä voin saada kuluttajaneuvontaa?

Otathan ensisijaisesti yhteyttä asiakaspalveluumme, joka auttaa mielellään numerossa 09 4270 4000 tai sähköpostitse info@mysafety.fi

Jos vakuutusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Ne ovat puolueettomia elimiä, joiden tehtävänä on neuvoa kuluttajia pankki-, vakuutus- ja arvopaperiasioissa. Neuvontapalvelut ovat maksuttomia.

Miksi kysytte henkilötunnustani?

Henkilötunnuksen avulla pystymme yksilöimään asiakkaat. Se on välttämätön palvelumme toimivuuden kannalta, sillä viranomaiset kuten pankit, Poliisi, Kela tms. vaativat sen meiltä, jotta voimme hoitaa puolestasi esimerkiksi sulkuasiat. Lisäksi henkilötunnuksen perusteella suljemme varmasti oikean henkilön kortit sekä maksamme vanhingonkorvaukset oikealle henkilölle.

Myös myyjämme tarvitsevat henkilötunnuksesi vahvistaakseen tilauksesi virallisesti ja laittaakseen palvelusi voimaan. Muita arkaluontoisia tietoja kuten kokonaisia korttinumeroita tai PIN-koodeja emme koskaan kysy.

mySafety ei koskaan luovuta henkilötunnustasi kolmansille osapuolille. Meidän palvelimilla on yhtä korkea tietoturvataso kuin pankeilla ja vakuutusyhtiöillä.

Joudunko puhumaan vastaajaan, jos soitan toimistoaikojen ulkopuolella?

Saat henkilökohtaista palvelua vuorokauden ympäri. Voit aina hädän tullen olla yhteydessä hätäpäivystykseemme! Kiireettömät asiat käsittelemme asiakaspalvelun aukioloaikana ma-pe 9-17 ja päivystävässä sulkunumerossa hoidamme sulkuja sekä löytyneitä avaimia.

Sulkuturva

Toimiiko palvelu, vaikka ette olisi saaneet rekisteröitymislomakettani?

Kyllä toimii, koska teemme sulut henkilötunnuksen avulla ja tarkennamme jokaisen sulkemisen yhteydessä, mistä korteista, matkapuhelimista tai asiakirjoista on kyse. Voimme myös helposti lisätä kortteja ym. järjestelmäämme sulkusoiton yhteydessä.

Etukäteisrekisteröinti kuitenkin nopeuttaa sulkemista huomattavasti, koska kokemuksemme mukaan katoamistilanteet ovat monesti stressin täyteisiä eivätkä asiakkaat aina muista kaikkia korttejaan juuri kyseisellä hetkellä. Siksi suosittelemme lämpimästi korttien, matkapuhelimen ja asiakirjojen rekisteröintiä ennakkoon.

Voit tehdä rekisteröinnit turvallisesti sähköisen rekisteröintilomakkeemme kautta. Vaihtoehtoisesti voit myös lähettää rekisteröintitiedot sähköpostitse (info@mysafety.fi) tai puhelimitse (09 4270 4000, arkisin 9-17) asiakaspalveluumme. Tulostettavat rekistöintilomakkeet löydät tämän vastauksen alta.

Mitä väliä kanta-asiakaskorteilla on?

Yhä useammilla kanta-asiakaskorteilla on luotto- tai maksuominaisuus, joita pystytään myös jälkikäteen lisäämään kortille, vaikka niitä ominaisuuksia ei ennestään olisikaan. Monessa tapauksessa luotto myönnetään hyvinkin helposti, vaikka ajokorttia esittelemällä. Henkilöllisyyden todentamiseen tarvitaan esimerkiksi ajokortti, joka saattaa löytyä varastetusta lompakosta. Tämän takia mySafetyn sulkupalvelu koskee myös kaikkia Suomessa myönnettyjä kanta-asiakas- ja jäsenkortteja.

Miksi on tärkeää eritellä eri korttityypit?

Pankkikortteja on monta erilaista monen eri myöntäjän lisäksi – on esimerkiksi Visa Electron, Visa Debit, Visa Debit/Credit, Mastercard Debit, Mastercard Debit/Credit jne. Yksin voi omistaa näistä monta, ja siksi on tärkeää, että tiedämme mitä kaikkia kortteja sinulla on olemassa ja mitkä niistä ovat kadonneet, jotka sitten suljetaan. Tarpeettomista tai puutteellista suluista aiheutuu ylimääräistä vaivaa ja kuluja niin sinulle kuin asiakaspalvelullemmekin.

Suosittelemmekin, että kortit ilmoitetaan etukäteen rauhallisella hetkellä, sillä vahinkotilanteessa voi olla vaikeampaa muistaa mitä kaikkia kortteja siellä lompakossa olikaan. Huomioithan, ettei mySafety koskaan kysy arkaluontoisia tietoja kuten korttinumeroita tai PIN-koodeja – palvelumme toimii pelkällä henkilötunnuksella. Kysymme kuitenkin kortin 4 viimeistä numeroa, jotta tunnistamme oikea suljettava kortti, mikäli sinulla on kaksi täysin samanlaista korttia samalta myöntäjältä.

Voit tehdä rekisteröinnit turvallisesti sähköisen rekisteröintilomakkeemme kautta. Vaihtoehtoisesti voit myös lähettää rekisteröintitiedot sähköpostitse (info@mysafety.fi) tai puhelimitse (09 4270 4000, arkisin 9-17) asiakaspalveluumme. Tulostettavan rekistöintilomakkeen löydät tämän vastauksen alta.

Sulkuturva - rekisteröintilomake

Miten henkilökorttien ja passin sulkeminen ja uusiminen tapahtuu?

Jos olet Sulkuturva-asiakkamme, me hoidamme henkilökorttien ja passin sulkemisen puolestasi. Teemme katoamisilmoituksen poliisille, joka rekisteröi kadonneet tai varastetut henkilöasiakirjasi.

HUOM! Uudenmaan poliisilaitos vaatii valtakirjan. Sinun tarvitsee vain toimittaa meille allekirjoitettu valtakirja, joka löytyy tämän vastauksen alta.

Poliisi peruuttaa pyynnöstä kortin ja sulkee siinä olevan kansalaisvarmenteen. Kortinhaltijan eli sinun vastuu varmenteiden käytöstä katkeaa, kun kortti on ilmoitettu sulkulistalle.

Passin ja henkilökortin uusiminen tapahtuu aina henkilökohtaisesti poliisiasemalla tai ulkomailla ollessa Suomen edustuston passinmyöntöpisteellä. Poliisi suosittelee sähköistä ajanvarausta. Tarkemmat tiedot passin ja henkilökortin sulkemisesta löydät poliisin sivuilta.

Ulkomailla ollessasi korvaamme Sulkuturva-asiakkaille korvaavan passin uudelleenhankintakulut 500 euroon asti.

Sulkuturvan valtakirjapohja

Kirjastokorttini katosi, mitä teen?

Jos olet Sulkuturva-asiakkaamme ilmoita kadonneesta kortista heti mySafetyn sulkunumeroon 0800 159 159. Kerro miksi soitat, nimesi ja henkilötunnuksesi. Koska olet Sulkuturva –asiakas me mySafetylla hoidamme sulun puolestasi.

Et ole vastuussa lainoista, jotka on otettu kadonneelle kortille sen jälkeen kun ilmoitus katoamisesta on tehty. Kuoletettua korttia ei välttämättä voi ottaa uudelleen käyttöön. Käytäntö vaihtelee kuitenkin kirjastosta toiseen. Yleensä löytyneen kortin saa avattua kirjastossa käydessä henkilökorttia näyttämällä. Uusi kirjastokortti on useimmiten maksullinen.

Jos kadonneella tai varastetulla kortillasi on lainattu luvatta, varmista, että korttisi on asetettu lainauskieltoon. Tee tarvittaessa rikosilmoitus josta käy ilmi, että korttia on käytetty luvatta, ja mitä vahinkoja on aiheutunut.

Kirjaston sääntöjen mukaan olet vastuussa kaikesta kortillasi lainatusta aineistosta. Siksi joudut maksamaan niiden kulut ja korvaushinnan, vaikka joku muu olisikin ne aiheuttanut. mySafetyn Sulkuturva -asiakkaana me korvaamme nämäkin vahingot sinulle, jos luvattomat lainat on tehty sen jälkeen kun olet ilmoittanut meille kirjastokorttisi kadonneeksi.

Maksaako itse sulkeminen erikseen?

Jos olet Sulkuturva-asiakkaamme et joudu maksamaan mitään ylimääräistä asiakirjojesi sulkemisesta ja lisäksi voit asiakkaanamme sulkea asiakirjojasi niin monta kertaa kuin on tarpeen.

Kuinka kauan sulkemiseen menee aikaa?

Mikäli tiedot, jotka olemme saaneet asiakkaalta katoamistapahtumasta ovat oikeat, tapahtuu sulkeminen noin viiden minuutin sisällä. Mikäli jotkut tiedoista ovat virheellisiä, otamme asiakkaaseen välittömästi yhteyttä voidaksemme tehdä sulkemisen mahdollisimman nopeasti. Tärkeintä sinun on asiakkaana tietää se, että me pyrimme vastaamaan sulkupuheluihin aina minuutin sisällä, ja puhelun tehtyäsi vastuu korttien ja muiden asiakirjojesi väärinkäytöstä siirtyy pois sinulta.

Suljetaanko kaikki kortit samanaikaisesti vai onko minun mahdollista valita mitä suljetaan?

Me suljemme tietysti vain ne kortit, jotka ovat kadonneet. Soittaessasi kerrot meille, mitkä kortit ovat hävinneet ja me suljemme puolestasi juuri nämä kyseiset kortit ennen kuin kukaan ehtii väärinkäyttää niitä.

Voiko sulkemisen purkaa jälkikäteen?

Yleisesti ottaen se ei ole mahdollista turvallisuussyistä. Esimerkiksi henkilökortin kansalaisvarmennetta ei voida aktivoida sulkemisen jälkeen uudestaan, vaan tilalle on tehtävä uusi kortti. Matkapuhelimien ja matkapuhelinliittymien sulkemiset voidaan kuitenkin usein perua. Mikäli haluat tarkempia lisätietoja asiasta, otathan yhteyttä kyseisen kortin myöntäjään/luovuttajaan, koska säännöt voivat vaihdella myöntäjästä/luovuttajasta riippuen.

Avainturva

Olen saanut maksuttoman turva-avaimenperän, joudunko maksamaan siitä myöhemmin?

Avaimenperä ei velvoita sen vastaanottanutta henkilöä mitenkään, vaan saat kokeilla palveluamme ihan veloituksetta 6 kk ajan. Tämän kokeilukauden jälkeen teemme jatkotarjouksen palvelusta joko postitse tai puhelimitse. Mikäli et tartu jatkotarjoukseen, päättyy palvelu automaattisesti.

Kuinka monet saavat avaimensa takaisin?

Avaimia häviää yllättävän paljon; osa niistä voi löytyä pienen etsinnän jälkeen, mutta osa ei koskaan löydy. Kadonneiden avaimien löytymisen todennäköisyys paranee huomattavasti käyttämällä mySafetyn Turva-avaimenperää. Palautamme keskimäärin 200 avainnippua kuukaudessa asiakkaillemme.

Olen löytänyt avainnipun, jossa on turva-avaimenperä. Mitä teen?

Jos olet löytänyt avainnipun, jossa on mySafety Turva-avaimenperä, pyydämme lähettämään avainnipun meille postitse mahdollisimman nopeasti. Laita vain avainnippu sellaisenaan postilaatikkoon.

Ota lisäksi yhteyttä asiakaspalveluumme (09 4270 4000, arkisin 9-17), sillä maksamme löytöpalkkion kaikille löytäjille. Tarjoamme löytäjälle myös mahdollisuuden lahjoittaa tuon 10 euron löytöpalkkion erinäisiin kohteisiin, kuten muun muassa nuorisotyöhön, syrjäytymisen poisto-ohjelmaan jne. Lahjoituskohteenamme ovat hyväntekeväisyysjärjestöt kuten Mannerheimin lastensuojeluliitto, Pelastakaa Lapset Ry ja WWF.

Tuleeko minulle kuluja kun palautatte avaimeni?

Niin kauan kuin Avainturva –palvelu on sinulla voimassa, sinulle ei tule mitään kuluja. Me maksamme löytäjälle 10 euron löytöpalkkion sekä postituskulut.

Miksi mySafety antaa palveluita maksuttomasti käyttöön?

Vaikka mySafety on perustettu Ruotsissa jo vuonna 1999 ja toiminut Suomessa vuodesta 2008, monipuoliset palvelumme sekoitetaan monesti muiden vakuutusyhtiöiden palveluihin. Tämän takia haluamme parantaa yrityksemme tunnettuvuutta. Uskomme, että paras markkinointikeino on tarjota maksuttomia kokeilujaksoja, jolloin asiakas pääsee oikeasti kokeilemaan palveluitamme.

Mitä jos Avainturva ei ole voimassa ja avaimeni palautuvat teille?

Jos avaimet palautuvat meille, vaikka Avainturva -palvelu ei ole enää voimassa, säilytämme avaimia vähintään kolme kuukautta. Sinä aikana avainten omistaja voi tiedustella asiakaspalvelustamme niiden löytymisestä.

Palautamme löytyneet avaimet pyydettäessä myös silloin kuin palvelu ei ole voimassa. Tällöin veloitamme palautuksesta palautus- ja käsittelykulut.

Mitä tapahtuu, jos kadotan avaimeni, ja minulla on Avainturva voimassa?

Turva-avaimenperässä on ohjeet avainten löytäjälle. Hän voi pudottaa avaimet lähimpään postilaatikkoon, jolloin ne palautuvat suoraan meille. mySafety maksaa kadonneen avainnipun löytäjälle 10 euron löytöpalkkion.

Kun avaimet ovat tulleet meille, etsimme Turva-avaimenperään merkityn tunnistenumeron avulla avainten omistajan. Otamme häneen välittömästi yhteyttä ja sovimme palautuksesta. Palautamme avaimet joko kirjattuna kirjeenä tai omistaja voi tulla henkilökohtaisesti noutamaan ne toimistoltamme.

Avainten omistajalle ei koidu palautuksesta mitään ylimääräisiä kustannuksia – ei edes postimaksuja.

Peruutus

Miten peruutan tilaamani palvelun/vakuutuksen?

Palvelun tilauksen jälkeisestä päivästä, sinulla on aina 14 vuorokauden palautusoikeus. Tällöin sinun on ilmoitettava peruutuksesta meille 14 vuorokauden sisällä. Ilmoituksen jälkeen, sinulla on edelleen 14 vuorokautta aikaa palauttaa palvelumateriaalit meille.

Toimitathan täytetyn peruutuslomakkeen (löytyy tämän vastauksen alta) palautuslähetyksen mukana. Lähetä palvelumateriaalit ja peruutuslomake osoitteeseen:

Asiakaspalautus
mySafety Oy
PL 5360
00511 Helsinki

Asiakaspalautus on sinulle täysin maksutonta.

Noudatamme aina etämyynnin lainsäädäntöä ja ASML:n käytänteitä.

Mikäli sinulla on kysyttävää palvelusta tai sen peruuttamisesta, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme yhteydenottolomakkeen kautta, puhelimitse 09 4270 4000 (arkisin 9-17) tai sähköpostilla info@mysafety.fi.

Peruutuslomake

Yleistä

Kuka maksaa löytöpalkkiot turvamerkittyjen avainten/tavaroiden löytäjille?

mySafety Oy maksaa kaikki löytöpalkkiot ja postikulut. Asiakkailta eli turvamerkittyjen tavaroiden omistajilta ei veloiteta mitään palautuspalvelusta. mySafetylla uskomme omiin palveluihimme ja haluamme taata asiakkaillemme parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen. Siksi avainten tai turvamerkittyjen tavaroiden palautuspalvelu kuuluu asiakkaiden palvelukokonaisuuteen tai on uuden asiakkaan maksuttomassa testikäytössä määräajan.

ID-turva

Miten kirjaudun Tietovahti -palveluun?

Tietovahti -palveluun voit kirjautua tästä linkistä. Ensimmäisen kirjautumisen yhteydessä tarvitset verkkopankkitunnukset, joilla voit luoda itsellesi käyttäjätunnuksen ja salasanan. Linkistä löydät myös tarkemmat ohjeet miten palveluun kirjaudutaan.

Mikäli tarvitset apua, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme - autamme mielellämme!

Laskutus

Miksi olen saanut Gothia Oy:lta laskun?

mySafetyn perintäasiat hoitaa Gothia Oy. Mikäli laskusi on siirtynyt perintään, ota yhteyttä Gothian asiakaspalveluun saadaksesi lisätietoa tai tehdäksesi heidän kanssaan maksusopimuksen.

Gothia Oy
PL 722
20101 Turku

Puh: +358(0)2 279 2000
Faksi: +358(0)2 251 8666

Sähköposti asiakaspalvelu: info.fi@gothiagroup.com

Gothia Oy:n kotisivut

Miksi olen saanut muistutuksen jo maksamastani laskusta?

Muistutus on todennäköisesti lähetetty juuri ennen maksun saapumista tilillemme. Maksun saapuminen kestää muutaman pankkipäivän. Jos olet maksanut laskun äskettäin, voit jättää muistutuksen huomioitta. Jos et ole varma, ota yhteys asiakaspalveluumme sähköpostitse tai puhelimitse (09 4270 4000), niin tarkastamme asian.

Kuinka kauan maksun saapuminen kestää?

Maksu näkyy tilillämme noin 2-4 pankkipäivän (arkipäivän) kuluttua.

Voinko siirtää laskun eräpäivää myöhemmäksi?

Ota yhteys asiakaspalveluun yhteydenottolomakkeen kautta, sähköpostitse tai puhelimitse (09 4270 4000), niin tarkastamme, onko laskun eräpäivän siirtäminen mahdollista.

Tietoturva

Milloin minun kannattaa tehdä ilmoitus poliisille?

Poliisille kannattaa aina tehdä katoamisilmoitus, kun sinulta katoaa henkilöpapereita sisältävä lompakko tai jos se varastetaan. Sulkuturva-asiakkaana me teemme puolestasi katoamisilmoitukset poliisille ja muille viranomaisille. Mikäli epäilet rikoksen tapahtuneen, kuten lompakon tai muun omaisuuden varkaudessa, tee mahdollisimman pian rikosilmoitus poliisille. Rikosilmoituksen sinun pitää tehdä henkilökohtaisesti, voit tehdä sen myös sähköisesti tästä linkistä. Asiakkaanamme annamme neuvoja myös rikosilmoitukseen liittyvissä asioissa.

Vakuutus

Miten teen vahinkoilmoituksen ja haen korvausta?

Jos sinulla on mySafety-vakuutus ja sinulle tapahtuu niiden kattama vahinko, sinun on ilmoitettava vahinko mySafety-yritykselle mahdollisimman pian. Voit lähettää vahinkoilmoituksen meille sähköisesti tai postitse pyytämiemme asiakirjojen kanssa. Tarkemmat ohjeet ja verkkolomakkeen löydät täältä.

Täältä löydät tulostettavat vahinkoilmoituslomakkeet vakuutuksittain.

 

Myynti

Soittavatko myyjämme alaikäisille tai eläkeläisille?

Me emme syrji ketään iän perusteella ja meillä onkin kaikenikäisiä asiakkaita, jotka kokevat palvelumme hyödylliseksi ja tarpeelliseksi. Alaikäinen ei voi lain mukaan tilata itselleen palvelua, mutta muita rajoitteita palvelulla ei ole. Jos henkilö kuitenkin haluaa peruuttaa tilaamansa palvelun, on hänellä aina 14 päivän peruutusoikeus.