Laskutus

Kuinka voin ottaa e-laskutuksen käyttöön?

Voit ottaa e-laskutuksen käyttöön omassa verkkopankissasi. Lue tarkemmat ohjeet täältä.

Voinko siirtää laskun eräpäivää myöhemmäksi?

Jos haluat siirtää laskun eräpäivää myöhemmäksi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse osoitteessa info@mysafety.fi tai puhelimitse numerossa 09 4270 4000, niin tarkastamme, onko se mahdollista.

Maksoin laskuni äsken. Kuinka kauan kestää, että vastaanotatte suorittamani maksun?

Tekemäsi maksu näkyy tilillämme noin 2–4 pankkipäivän kuluessa.

Sain muistutuksen jo maksetusta laskusta. Mitä teen?

Muistutus on todennäköisesti lähetetty juuri ennen maksun saapumista tilillemme, sillä maksun saapuminen kestää muutaman pankkipäivän. Mikäli olet maksanut laskun äskettäin, voit jättää muistutuksen huomiotta. Jos et ole varma, mitä lasku koskee, ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse osoitteessa info@mysafety.fi tai puhelimitse numerossa 09 4270 4000, niin tarkastamme laskun tiedot.

Miksi olen saanut laskun Gothia Oy:ltä?

Gothia Oy hoitaa perintäasiamme. Mikäli laskusi on siirtynyt perintään, ota yhteyttä Gothia Oy:n asiakaspalveluun saadaksesi lisätietoja tai tehdäksesi maksusopimuksen heidän kanssaan.

Gothia Oy, PL 722, 20101 Turku
Puhelin: 02 279 2000
Asiakaspalvelun sähköposti: info.fi@gothiagroup.com 

Kuinka paljon on laskutuslisä?

Paparilaskutuslisä on 1,90 €/lasku. Suosittelemme asiakkaitamme aktivoimaan maksuttoman ja turvallisen e-laskutuksen käyttöön omassa verkkopankissaan. Ohjeet e-laskun käyttöönottoon löydät osoitteesta mysafety.fi/elasku

Sain laskun Arvato Oy:ltä. Mitä teen?

Kuukausiveloitteisten vakuutuspalveluidemme laskutuksen hoitaa yhteistyökumppanimme Arvato Finance Oy. Mikäli sinulla on kysyttävää kuukausilaskustasi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse numerossa 09 4270 4000 tai sähköpostitse osoitteessa info@mysafety.fi.

Sain laskun mySafetylta. Mitä lasku koskee?

Laskuissamme näkyy eriteltynä tieto, mitä vakuutuspalvelua lasku koskee. Mikäli sinulla on kysymyksiä laskuusi liittyen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse numerossa 09 4270 4000 tai sähköpostitse osoitteessa info@mysafety.fi.

Irtisanominen ja peruutus

Sain laskun uudesta vakuutuskaudesta. Pitääkö minun maksaa se, jos irtisanon vakuutuksen?

Mikäli irtisanot vakuutuspalvelun kirjallisesti ennen uuden vakuutuskauden alkua, uutta vakuutuskautta koskevaa laskua ei tarvitse maksaa. Jos et ole varma, kuinka toimia laskun suhteen, ole yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse osoitteessa info@mysafety.fi tai puhelimitse numerossa 09 4270 4000 asian varmistamiseksi.

Miten irtisanon/peruutan tilaamani vakuutuksen/palvelun?

Vakuutus tulee irtisanoa aina kirjallisesti. Voit irtisanoa vakuutuksen sähköpostilla info@mysafety.fi tai lähettämällä kirjallisen irtisanomisilmoituksen osoitteeseen mySafety Oy, PL 5360, 00511 Helsinki. Vakuutusta ei voi irtisanoa puhelimitse tai sosiaalisessa mediassa.

Mikäli vakuutus irtisanotaan kesken maksetun vakuutuskauden, mySafety palauttaa asiakkaalle jäljellä olevan vakuutuskauden maksut. Vakuutusmaksua ei kuitenkaan palauteta, jos palautettavaa jää alle 10 euroa.

Noudatamme aina etämyynnin lainsäädäntöä ja ASML:n käytänteitä. Mikäli sinulla on kysyttävää vakuutusten irtisanomisesta, ole yhteydessä asiakaspalveluumme puhelimitse 09 4270 4000 tai sähköpostilla info@mysafety.fi.

Palveluihin ja tuotteisiin liittyen sinulla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus ja voit peruuttaa tilauksen 14 vuorokauden kuluessa sopimuksen tekemisestä tai tavaran vastaanottamisesta. Peruuttamisen voit tehdä puhelimitse (09 4270 4000) tai sähköpostitse (info@mysafety.fi) mySafetyn asiakaspalveluun tai käyttämällä peruuttamislomaketta.

Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetät ilmoituksen peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä. Kerro ilmoituksessa, minkä tuotteen tai palvelun sopimuksen haluat peruuttaa, asiakasnumerosi, nimesi, osoitteesi, puhelinnumerosi, sähköpostiosoitteesi sekä tilinumerosi (IBAN-muodossa) palvelumaksun palautusta varten.

Mikäli peruutat palvelun, joka sisältää tavaraa, lähetä tavarat takaisin meille viipymättä, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetät tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä. Voimme pidättäytyä maksujen palautuksesta, kunnes olemme saaneet tavaran takaisin tai kunnes olet osoittanut lähettäneesi tavaran takaisin. Palauta saamasi tavara alkuperäisessä pakkauksessa osoitteeseen:

Asiakaspalautus
mySafety Oy
PL 5360
00511 Helsinki

Asiakaspalautus on sinulle täysin maksutonta. Huomioithan, että laskun maksamatta jättäminen ei ole peruutus.

Asiakaspalvelu ja myynti

Voinko soittaa asiakaspalveluunne toimistoajan ulkopuolella?

Saat meiltä henkilökohtaista palvelua vuorokauden ympäri vuoden jokaisena päivänä, mikäli maksukorttisi tai puhelimesi katoavat. Soita tällöin Hätäpäivystys 24/7 -numeroomme 0800 159 159, niin asiantuntijamme auttavat maksukorttien ja puhelinliittymien sulkemisessa. 

Muissa asioissa asiakaspalvelumme palvelee ma–pe klo 9–16 numerossa 09 4270 4000 tai osoitteessa info@mysafety.fi.

Miksi kysytte henkilötunnustani?

Tarvitsemme henkilötunnuksesi, jotta voimme vahvistaa vakuutusostosi ja aloittaa vakuutuspalvelusi voimassaolon. 

Henkilötunnuksen avulla yksilöimme asiakkaamme, mikä on välttämätöntä myös palvelumme toimivuuden kannalta. Jotta voimme hoitaa puolestasi esimerkiksi maksukortin sulkemisen, vaativat viranomaiset, kuten pankit ja Kela, meitä yksilöimään asiakkaamme. Henkilötunnuksen avulla varmistamme myös, että maksamme vahingonkorvaukset oikealle henkilölle.

Muita arkaluontoisia tietoja, kuten täydellisiä korttinumeroita tai PIN-koodeja, emme kysy koskaan. Emme myöskään koskaan luovuta asiakkaidemme henkilötunnuksia kolmansille osapuolille. Palvelimillamme on yhtä korkea tietoturvataso kuin pankeilla ja vakuutusyhtiöillä.

Mistä voin saada kuluttajaneuvontaa?

Kuluttajaneuvontaa koskevissa asioissa suosittelemme ensisijaisesti ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme joko puhelimitse numerossa 09 4270 4000 tai sähköpostitse osoitteessa info@mysafety.fi.

Jos vakuutusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisellä neuvottelulla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä Kilpailu- ja kuluttajaviraston kuluttajaneuvontaan, joka neuvoo kuluttajia pankki-, vakuutus- ja arvopaperiasioissa. Neuvontapalvelut ovat maksuttomia.

 

Mistä saan selville, mitä vakuutuksia minulla on mySafetylta?

Voit tarkistaa vakuutuspalveluidesi tiedot asiakaspalvelustamme puhelimitse soittamalla numeroon 09 4270 4000 tai sähköpostitse osoitteessa info@mysafety.fi.

Miten voin ostaa vakuutuksen?

Voit ostaa vakuutuksiamme, jos olet yli 18-vuotias ja asut Suomessa. Vakuutuksen ostaminen onnistuu helpoiten netistä tuotesivuilta tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

Mitä tietoja tarvitsette vakuutuspalvelun oston yhteydessä?

Vakuutuspalvelun oston yhteydessä kysymme yhteystietojasi sekä henkilötunnustasi. Henkilötunnuksen tarvitsemme henkilöllisyyden varmentamista varten. Mikäli kyse on ajoneuvoa koskevasta vakuutuspalvelusta, tarvitsemme myös ajoneuvon rekisterinumeron.

Vahinkoilmoitus

Miten haen korvausta sattuneesta vahingosta?

Saadaksesi vakuutusehtojemme mukaisen vahingonkorvauksen sinun on ensin tehtävä vahinkoilmoitus. Tarkemmat ohjeet ja sähköisen vahinkoilmoituslomakkeen löydät täältä.

Mikäli vahinkoilmoituslomakkeen täyttäminen nettisivujemme kautta ei onnistu tai haluat mieluummin täyttää paperisen korvaushakemuksen, voit tilata vahinkoilmoituslomakkeen asiakaspalvelustamme numerosta 09 4270 4000 tai ladata sen tulostettavaksi tästä.

Ilmoittamalla vahingosta sähköisellä vahinkoilmoituslomakkeella nopeutat korvaushakemuksesi käsittelyä. 

Mitä liitteitä tarvitsette vahinkoilmoitukseen?

Tarvittavat liitteet riippuvat vakuutuspalvelusta sekä sattuneesta vahingosta, josta haet korvausta. Sähköinen vahinkoilmoituslomakkeemme neuvoo, mitkä liitteet tarvitaan vahinkoilmoitukseen.

En ole tyytyväinen korvauspäätökseen. Miten toimin?

Tiedot päätöksen perusteista löytyvät kirjallisesta korvauspäätöksestä, jonka lähetämme sinulle vahinkoilmoituksen käsittelyn jälkeen. Tutustu korvauspäätöksen tietoihin ennen kuin haet muutosta päätökseen.

Mikäli et ole päätökseen tyytyväinen, voit hakea muutosta korvauspäätökseen sähköisellä lomakkeella.

Jos sinulla on päätökseen vaikuttavaa uutta tietoa tai liitteitä, joita et ole aiemmin vahinkoilmoituksesi mukana toimittanut, ilmoita myös niistä muutoksenhakulomakkeella.

Mistä tiedän, vastaanotitteko vahinkoilmoitukseni?

Kun täytät ja lähetät sähköisen vahinkoilmoituslomakkeen nettisivuillamme, vahvistamme sinulle sähköpostitse, kun olemme vastaanottaneet ilmoituksesi. Mikäli et ole saanut vahvistusta sähköpostitse tai haluat tiedustella, onko postitse lähettämäsi vahinkoilmoitus saapunut perille, ota yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse numerossa 09 4270 4000. Asiakaspalvelumme palvelee arkisin klo 9–16.

Etupaketti

Onko minun mahdollista valita, mitkä kortit suljetaan?

Kyllä on. Varmistamme puhelun yhteydessä, mitkä kortit ja puhelinliittymät haluat sulkea. Huomioithan, että suljemme vain ne kortit, jotka ilmoitat meille kadonneiksi.

Kadotin maksukorttini. Mitä teen?

MySafetyn asiakkaana saat maksutta apua kadonneiden maksukorttien ja matkapuhelinliittymien sulkemiseen. Mikäli korttisi on kadonnut, soita hätäpäivystysnumeroon 0800 159 159 (ulkomailta soitettaessa +358 800 159 159). Asiantuntijamme auttavat asiakkaitamme vuorokauden ympäri vuoden jokaisena päivänä.

MySafety Oy

Mikä yritys mySafety on?

Olemme paikallisesti palveleva ihmisen ja yrityksen turva verkon rikoksia vastaan. Tarjoamme Suomen kattavimmat vakuutuspalvelut verkossa tapahtuvien rikosten ennaltaehkäisyyn ja seurausten minimoimiseen. Palvelumme sisältää vakuutusten lisäksi myös monitorointi- ja konsultointipalvelut sekä käytännön avun ongelmien ratkaisemiseen.

Identiteettivakuutus on tärkein tuotteemme verkossa tapahtuvien rikosten varalta. Elokuussa 2020 toimme myös markkinoille Suomen kattavimman Nettivihavakuutuksen, joka vahvistaa suomalaisten verkkoturvaa täysin uudenlaisella tavalla. Nettivihavakuutuksemme tarjoaa tukea ja turvaa sekä käytännön apua nettikiusaamisen varalle. 

Myymme myös muita vakuutuspalveluita, kuten Kodinturva ja Ajoneuvoturva, jotka täydentävät tavallisia vakuutuksia ja antavat lisäturvaa tilanteisiin, joita tavallinen vakuutus ei kata. Lue lisää yrityksestämme.

Miten voin hakea töihin mySafetylle?

Mukavaa, että työpaikka mySafetylla kiinnostaa! Voit tutustua mySafetyyn työnantajana täällä. Avoimet työpaikat löydät rekrytointisivuiltamme. Mikäli meillä ei ole juuri tällä hetkellä avoimia työpaikkoja tai et löydä itsellesi mieluista tehtävää, voit myös jättää meille avoimen hakemuksen, niin voimme olla sinuun yhteydessä, kun sopiva työpaikka ilmenee.