Asiakaspalvelu ja myynti

Miksi kysytte henkilötunnustani?

Tarvitsemme henkilötunnuksesi, jotta voimme vahvistaa vakuutusostosi ja aloittaa vakuutuspalvelusi voimassaolon. 

Henkilötunnuksen avulla yksilöimme asiakkaamme, mikä on välttämätöntä myös palvelumme toimivuuden kannalta. Sen avulla varmistamme myös, että maksamme vahingonkorvaukset oikealle henkilölle.

Palvelimillamme on yhtä korkea tietoturvataso kuin pankeilla ja vakuutusyhtiöillä.

Mistä voin saada kuluttajaneuvontaa?

Kuluttajaneuvontaa koskevissa asioissa suosittelemme ensisijaisesti ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme yhteydenottolomakkeella.

Jos vakuutusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisellä neuvottelulla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä Kilpailu- ja kuluttajaviraston kuluttajaneuvontaan, joka neuvoo kuluttajia pankki-, vakuutus- ja arvopaperiasioissa. Neuvontapalvelut ovat maksuttomia.

 

Mistä saan selville, mitä vakuutuksia minulla on Mysafetylta?

Voit tarkistaa vakuutuspalveluidesi tiedot asiakaspalvelustamme yhteydenottolomakkeella

Miten voin ostaa vakuutuksen?

Voit ostaa vakuutuksiamme, jos olet yli 18-vuotias ja asut Suomessa. Vakuutuksen ostaminen onnistuu helpoiten netistä tuotesivuilta.

Mitä tietoja tarvitsette vakuutuspalvelun oston yhteydessä?

Vakuutuspalvelun oston yhteydessä kysymme yhteystietojasi sekä henkilötunnustasi. Henkilötunnuksen tarvitsemme henkilöllisyyden varmentamista varten. Mikäli kyse on ajoneuvoa koskevasta vakuutuspalvelusta, tarvitsemme myös ajoneuvon rekisterinumeron.

Vahinkoilmoitus

Miten haen korvausta sattuneesta vahingosta?

Saadaksesi vakuutusehtojemme mukaisen vahingonkorvauksen sinun on ensin tehtävä vahinkoilmoitus. Tarkemmat ohjeet ja sähköisen vahinkoilmoituslomakkeen löydät täältä.

Mikäli vahinkoilmoituslomakkeen täyttäminen nettisivujemme kautta ei onnistu tai haluat mieluummin täyttää paperisen korvaushakemuksen, voit ladata sen tulostettavaksi tästä.

Ilmoittamalla vahingosta sähköisellä vahinkoilmoituslomakkeella nopeutat korvaushakemuksesi käsittelyä. 

Mitä liitteitä tarvitsette vahinkoilmoitukseen?

Tarvittavat liitteet riippuvat vakuutuspalvelusta sekä sattuneesta vahingosta, josta haet korvausta. Sähköinen vahinkoilmoituslomakkeemme neuvoo, mitkä liitteet tarvitaan vahinkoilmoitukseen.

En ole tyytyväinen korvauspäätökseen. Miten toimin?

Tiedot päätöksen perusteista löytyvät kirjallisesta korvauspäätöksestä, jonka lähetämme sinulle vahinkoilmoituksen käsittelyn jälkeen. Tutustu korvauspäätöksen tietoihin ennen kuin haet muutosta päätökseen.

Mikäli et ole päätökseen tyytyväinen, voit hakea muutosta korvauspäätökseen sähköisellä lomakkeella.

Jos sinulla on päätökseen vaikuttavaa uutta tietoa tai liitteitä, joita et ole aiemmin vahinkoilmoituksesi mukana toimittanut, ilmoita myös niistä muutoksenhakulomakkeella.

Mistä tiedän, vastaanotitteko vahinkoilmoitukseni?

Kun täytät ja lähetät sähköisen vahinkoilmoituslomakkeen nettisivuillamme, vahvistamme sinulle sähköpostitse, kun olemme vastaanottaneet ilmoituksesi. Mikäli et ole saanut vahvistusta sähköpostitse tai haluat tiedustella, onko postitse lähettämäsi vahinkoilmoitus saapunut perille, ota yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse numerossa 09 4270 4000. Asiakaspalvelumme palvelee arkisin klo 9–16.

Laskutus

Voinko siirtää laskun eräpäivää myöhemmäksi?

Jos haluat siirtää laskun eräpäivää myöhemmäksi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme yhteydenottolomakkeella, niin tarkastamme, onko se mahdollista.

Maksoin laskuni äsken. Kuinka kauan kestää, että vastaanotatte suorittamani maksun?

Tekemäsi maksu näkyy tilillämme noin 2–4 pankkipäivän kuluessa.

Sain muistutuksen jo maksetusta laskusta. Mitä teen?

Muistutus on todennäköisesti lähetetty juuri ennen maksun saapumista tilillemme, sillä maksun saapuminen kestää muutaman pankkipäivän. Mikäli olet maksanut laskun äskettäin, voit jättää muistutuksen huomiotta. Jos et ole varma, mitä lasku koskee, ota yhteyttä asiakaspalveluumme yhteydenottolomakkeella, niin tarkastamme laskun tiedot.

Miksi olen saanut laskun Gothia Oy:ltä?

Gothia Oy hoitaa perintäasiamme. Mikäli laskusi on siirtynyt perintään, ota yhteyttä Gothia Oy:n asiakaspalveluun saadaksesi lisätietoja tai tehdäksesi maksusopimuksen heidän kanssaan.

Gothia Oy, PL 722, 20101 Turku
Puhelin: 02 279 2000
Asiakaspalvelun sähköposti: info.fi@gothiagroup.com 

Kuinka paljon on laskutuslisä?

Paperilaskutuslisä kuukausilaskuilla on 2,90 €/lasku. Suosittelemme asiakkaitamme aktivoimaan maksuttoman ja turvallisen e-laskutuksen käyttöön omassa verkkopankissaan. Ohjeet e-laskun käyttöönottoon löydät osoitteesta mysafety.fi/elasku. Huomioithan eron kuukausi- sekä vuosilaskujen välillä! 

Sain kotiini kirjeen, jossa kerrotaan laskutustyyppini muuttuvan vuosiveloitteiseen.

Siirrymme vuosittaiseen laskutusmalliin vähentääksemme paperin käyttöä. Vuosiveloitteinen laskutus on myös asiakkailemme edullisempi. Jos sinulla on kysymyksiä asiaan liittyen, olemme vastaneet yleisimpiin kysymyksiin täällä.

Sain laskun Riverty Finland Oy:ltä. Mitä teen?

Kuukausiveloitteisten vakuutustemme laskutuksen hoitaa yhteistyökumppanimme Riverty Finland Oy. Kuukausilaskun toisella sivulla oleva erittely kertoo mitä tuotteita kuukausilaskulla on, mikä on sen vakuutuskausi sekä laskutettava erä. 

Sain laskun Mysafetylta. Mitä lasku koskee?

Laskuissamme näkyy eriteltynä tieto, mitä vakuutusta lasku koskee, sekä mitä ajankohtaa vakuutuskausi koskee.  Mikäli sinulla on kysymyksiä laskuusi liittyen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme yhteydenottolomakkeella.

Kuinka voin ottaa e-laskutuksen käyttöön?

Voit ottaa e-laskutuksen käyttöön omassa verkkopankissasi. Lue tarkemmat ohjeet täältä.

Monitorointipalvelu

Miten monitorointipalvelu toimii?

Löydät identiteettivakuutuksiimme sisältyvän monitorointipalvelun osoitteesta https://myalert.mysafety.fi/  

Sisäänkirjautumista varten tarvitset sähköpostiosoitteesi tai puhelinnumerosi ja itse luomasi salasanan. Kaksivaiheinen sisäänkirjautuminen tapahtuu tekstiviestillä tulevalla koodilla. Mikäli et ole luonut salasanaa aiemmin tai olet sen unohtanut, voit mennä kohtaan ”Unohditko salasanasi?”. 

Mitä teen kun saan hälytyksen?

Voit kirjautua monitorointipalveluun suoraan hälytyksen kautta tai osoitteessa https://myalert.mysafety.fi/ 

Kirjautumisen jälkeen voit katsoa hälytykseltä mitä on tapahtunut, mitä se mahdollisesti tarkoittaa sekä sen, mitä sinun kannattaa tehdä. 

Irtisanominen ja peruutus

Sain laskun uudesta vakuutuskaudesta. Pitääkö minun maksaa se, jos irtisanon vakuutuksen?

Mikäli irtisanot vakuutuspalvelun kirjallisesti ennen uuden vakuutuskauden alkua, uutta vakuutuskautta koskevaa laskua ei tarvitse maksaa. Jos et ole varma, kuinka toimia laskun suhteen, ole yhteydessä asiakaspalveluumme yheydenottolomakkeella asian varmistamiseksi.

Miten irtisanon/peruutan tilaamani vakuutuksen?

Vakuutuksen voi irtisanoa milloin tahansa, mutta se tulee tehdä aina kirjallisesti.  Voit tehdä irtisanomisilmoituksen esimerkiksi yhteydenottolomakkeemme kautta. Voit myös lähettää kirjallisen irtisanomisilmoituksen osoitteeseen mySafety Oy, PL 5360, 00511 Helsinki. Huomiothan, että vakuutusta ei voi irtisanoa puhelimitse tai sosiaalisessa mediassa

Irtisanoessasi vakuutusta, kerrothan viestissäsi

  • irtisanottavan vakuutuspalvelun
  • nimesi
  • sekä asiakasnumerosi tai puhelinnumerosi ja lähiosoitteesi.   

Vahvistamme irtisanomisen kirjallisesti, kun olemme sen käsitelleet. 

Mikäli vakuutus irtisanotaan kesken maksetun vakuutuskauden, Mysafety palauttaa asiakkaalle jäljellä olevan vakuutuskauden maksut. Vakuutusmaksua ei kuitenkaan palauteta, jos palautettavaa jää alle 10 euroa.

Noudatamme aina etämyynnin lainsäädäntöä ja ASML:n käytänteitä. Mikäli sinulla on kysyttävää vakuutusten irtisanomisesta, ole yhteydessä asiakaspalveluumme yhteydenottolomakkeella.

 

MySafety Oy

Mikä yritys Mysafety on?

Olemme paikallisesti palveleva ihmisen ja yrityksen turva verkon rikoksia vastaan. Tarjoamme Suomen kattavimmat vakuutuspalvelut verkossa tapahtuvien rikosten ennaltaehkäisyyn ja seurausten minimoimiseen. Palvelumme sisältää vakuutusten lisäksi myös monitorointi- ja konsultointipalvelut sekä käytännön avun ongelmien ratkaisemiseen.

Identiteettivakuutus on tärkein tuotteemme verkossa tapahtuvien rikosten varalta. Elokuussa 2020 toimme myös markkinoille Suomen kattavimman Nettivihavakuutuksen, joka vahvistaa suomalaisten verkkoturvaa täysin uudenlaisella tavalla. Nettivihavakuutuksemme tarjoaa tukea ja turvaa sekä käytännön apua nettikiusaamisen varalle. 

Myymme myös muita vakuutuspalveluita, kuten Kodinturva ja Ajoneuvoturva, jotka täydentävät tavallisia vakuutuksia ja antavat lisäturvaa tilanteisiin, joita tavallinen vakuutus ei kata. Lue lisää yrityksestämme.

Miten voin hakea töihin Mysafetylle?

Mukavaa, että työpaikka mySafetylla kiinnostaa! Voit tutustua mySafetyyn työnantajana täällä. Mikäli meillä ei ole juuri tällä hetkellä avoimia työpaikkoja tai et löydä itsellesi mieluista tehtävää, voit myös jättää meille avoimen hakemuksen, niin voimme olla sinuun yhteydessä, kun sopiva työpaikka ilmenee.