Status message

Asiakaspalvelumme on kiinni pääsiäisen 29.3-1.4. Palvelemme teitä taas tiistaina 2.4. Hyvää pääsiäistä!

HENKILÖKOHTAINEN TUKI

MySafetyn asiantuntijat hoitavat tapaustasi. Koordinoimme työtä yhteistyökumppaneidemme kanssa ja varmistamme, että saat kaiken tarvitsemasi avun riippumatta siitä, onko kyse loukkaavan sisällön puhdistamisesta, valetilin purkamisesta, psykologisesta keskusteluavusta tai oikeudellisesta avusta ja oikeudenkäyntikulujen korvaamisesta.

KESKUSTELUAPU

Lapsesi ja sinä voitte saada apua ja tukea psykologilta tai psykoterapeutilta kumppanimme kautta. Kaikki terapeutit ovat koulutettuja psykologeja, joilla on kokemusta niin aikuisten kuin lasten ja nuorten auttamisesta. Keskustelut ovat täysin anonyymeja eikä niitä koskaan tallenneta.

TILANNESELVITYS

Teemme tilanneselvityksen, jossa kartoitamme, kuinka laajalle verkossa tapahtunut kiusaaminen tai häirintä on levinnyt. Keräämme myös todisteita, joita saatat tarvita jatkossa.

LOUKKAAVAN SISÄLLÖN POISTAMINEN

Autamme loukkaavan sisällön poistamisessa ottamalla tarvittaessa yhteyttä yrityksiin, jotka omistavat loukkaavaa sisältöä sisältävät palvelimet, jotta hallinta kaapatuille tileille ja profiileille voitaisiin palauttaa.

OIKEUSTURVA

MySafetyn Nettivihavakuutus kattaa mahdolliset oikeudenkäyntikulut 100 000 euroon asti, mikä tarvittaessa mahdollistaa asian viemisen aina oikeuteen.

Norm. 5,90 €/kk

0 €/kk

Olet tilaamassa maksuttoman vuosivakuutuksen (edun arvo 70,80 euroa/vuosi). Vakuutus päättyy automaattisesti, kun vakuutettu täyttää 18 vuotta. Vakuutuksenottaja on yläkoululaisen vanhempi. Tarjous on voimassa toistaiseksi.

Tarvitsemme henkilötunnuksesi, jotta voimme varmistaa henkilöllisyytesi ja osoitetietosi väestötietorekisteristä. Tietosi rekisteröidään vasta, kun olet vahvistanut tilauksen tunnistautumalla.

TOIMITUSEHDOT

mySafety Oy (y-tunnus 2146117-2) myy vakuutuksia, palveluita ja tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille ja yrityksille Suomeen. Palveluiden ja vakuutuksien hinnat sisältävät arvonlisä- ja vakuutusveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin. 

 

Henkilötietojen käsittely

Tutustu henkilötietojen käsittelyperiaatteisiin

 

Toimitusaika ja -kulut

Tilauksen materiaalit toimitetaan postitse noin viikon sisällä tilauksesta. Toimituskulut sisältyvät palvelun hintaan. MySafety ei vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. 

 

Maksaminen

Mikäli olet vakuutettu yrityksen kautta tai sinulla on maksuton kokeilukausi, voit jättää tämän kohdan huomiotta. 

Verkkokauppatilauksen maksutapana on lasku. Paperilaskutuslisä on 1,90 €/lasku ja voit halutessasi aktivoida maksuttoman e-laskutuksen käyttöön omassa verkkopankissasi. Lue lisää laskutuksesta. Ellei maksua suoriteta eräpäivään mennessä, perimme perintälain (1999/513) mukaisen muistutusmaksun sekä korkolain mukaisen viivästyskoron. Tästä sopimuksesta aiheutuva kulujen perintä voidaan siirtää kolmannelle osapuolelle.  

 

Tilaus- ja maksuvahvistus

Onnistuneen tilauksen jälkeen tilaajan sähköpostiin lähetetään tilausvahvistus. Sähköisen vahvistusviestin lähettäminen edellyttää, että asiakas syöttää sähköpostiosoitteen tilauksen yhteydessä. Ensimmäinen lasku toimitetaan asiakkaalle postitse. Asiakas voi halutessaan vaihtaa e-laskutukseen omassa verkkopankissaan.

 

Peruutus- ja irtisanomisoikeus 

Tuotekohtaiset peruutus- ja irtisanomistiedot löytyvät palvelusopimusehdoista ja mySafetyn yleisistä vakuutusehdoista.

Vakuutukset tulee aina irtisanoa kirjallisesti. Irtisanomisen voi tehdä lähettämällä sähköpostia osoitteeseen info@mysafety.fi tai lähettämällä kirjeen osoitteeseen mySafety Oy, PL 5360, 00511 Helsinki. 

Palveluissa noudatamme Suomen kuluttajansuojalain mukaista 14 päivän peruutusoikeutta. Mikäli sinulla on kysyttävää palvelun peruuttamisesta, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme puhelimitse 09 4270 4000 tai sähköpostilla info@mysafety.fi

VOIMASSA 4.1.2021 ALKAEN

Tiedot suojataan ja salataan SSL-varmenteella.
Lue henkilötietojen käsittelyperiaatteet.

Onko sinulla kysymyksiä?

Ole yhteydessä asiakaspalveluumme.

MySafety on Finanssivalvonnan vakuutusedustajarekisteriin rekisteröity vakuutusasiamies. Edustamme Suomessa Tryg Forsikring A/S:ia ja Help Forsikring AS:ia.

Yleiset sopimusehdot

Yleiset sopimusehdot

Vakuutusehdot

Vakuutusehdot

Tuote-esite

Tuote-esite

Tuotekuvaus

Tuotekuvaus

Etämyynnin ennakkotiedot

Etämyynnin ennakkotiedot

USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET

KENELLE NETTIVIHAVAKUUTUS SOPII?

Nettivihavakuutus sopii kaikenikäisille, niin lapsille kuin aikuisille. Vaikka nettikiusaaminen on yleisintä alle 30-vuotiaiden ikäryhmässä, jossa lähes puolet (46 % 10–17-vuotiaista ja 43 % 18–29-vuotiaista) on ollut netissä loukkaavien kommenttien kohteena, esiintyy nettikiusaamista ihan kaiken ikäisten keskuudessa. Tutkimuksen mukaan useampi kuin joka neljäs suomalainen on tullut loukatuksi verkossa. 

MITÄ NETTIVIHAVAKUUTUS KORVAA?

Nettivihavakuutukseen kuuluu sekä käytännön tuki ja turva mukaan lukien psykologipalvelut että perinteinen vakuutusosio.

Jos nettikiusaaminen täyttää rikoksen merkit, asiakas ohjataan tekemään rikosilmoitus. Tämän jälkeen mySafetyn asiantuntijat kartoittavat tilannetta yhdessä asiakkaan ja yhteistyökumppaneiden kanssa. Tarvittaessa asiakas ohjataan mySafetyn kumppaneiden tarjoamiin psykologipalveluihin. Näiden kulut korvataan Nettivihavakuutuksesta 10 000 euroon asti.

Mikäli asiakas päättää viedä asian oikeuteen, kattaa Nettivihavakuutus oikeudenkäyntiin liittyvät kulut jopa 100 000 euroon asti.

MIKSI TARJOATTE NETTIVIHAVAKUUTUSTA VELOITUKSETTA YLÄKOULUIKÄISILLE?

Annamme Nettivihavakuutuksen kuluitta kaikille yläkouluikäisille, sillä teini-ikäinen on haavoittumaisimmillaan nettikiusaamiselle yläkouluun siirtyessään. Kunnianhimoinen tavoitteemme on yhdessä kumppaneidemme kanssa saada loppu nettikiusaamiselle. Maksuttoman vakuutuksen lisäksi lahjoitamme jokaisesta myydystä Nettivihavakuutuksesta yhden euron Mannerheimin Lastensuojeluliiton Lasten ja nuorten puhelin- ja nettipalvelun tukemiseen.

KUINKA YLEISTÄ NETTIKIUSAAMINEN ON?

Nettikiusaaminen on huolestuttavan yleistä. Tutkimuksen mukaan useampi kuin joka neljäs suomalainen, eli noin 1,4 miljoonaa suomalaista, on tullut loukatuksi verkossa. Erityisesti nettikiusaamisesta kärsivät alle 30-vuotiaat. 10–17-vuotiaista 46 prosenttia ja 18–29-vuotiaista 43 prosenttia on kohdannut nettikiusaamista. Yleisin syy nettikiusaamiselle on omien mielipiteiden esittäminen.

MIKÄ ON NETTIKIUSAAMISEN JA NETTIVIHAN ERO?

Nettikiusaaminen tarkoittaa tarkoituksellista ja toistuvaa pahan mielen aiheuttamista, kuten pilkkaamista, nöyryyttämistä ja uhkailua netin kautta. Nettikiusaamista on myös se, jos toiselle aiheutuu mielipahaa verkossa tahattomasti tai vahingossa. 

Nettiviha on nettikiusaamista vakavampi ja laajempi käsite, ja se voi tarkoittaa myös toisiin ihmisiin kohdistuvaa valheellista puhetta, herjaamista, vihamielisyyttä tai väkivallan kannattamista.

MITÄ TARKOITTAA GROOMING?

Grooming on aikuisen suorittama manipulatiivinen prosessi, jossa hän luo lapseen kiintymys- ja luottamussuhteen tarkoituksenaan hyväksikäyttää lasta seksuaalisesti. Groomingissa ensimmäinen yhteydenotto tapahtuu yleensä netin keskustelupalstoilla tai verkkosivuilla. Lasta kehutaan ja lapsen kuvaa kommentoidaan. Prosessin osana voi olla ystävällisyyttä, hellyyttä ja lahjojen antamista.  Myöhemmin kuvaan voi tulla myös kiristystä. Lapsen houkutteleminen seksuaalisiin tarkoituksiin on Suomen rikoslain 20. luvun 8 b §:n mukaan rikos.

MITEN VAKUUTUKSEN PIIRIIN KUULUVA PSYKOLOGIN KESKUSTELUAPU TOIMII?

Nettikiusaamistapauksessa vakuutettu voi saada apua ja tukea psykologilta tai psykoterapeutilta kumppanimme kautta. Kaikki terapeutit ovat koulutettuja psykologeja, joilla on kokemusta niin aikuisten kuin lasten ja nuorten auttamisesta. Keskustelut ovat täysin anonyymeja eikä niitä koskaan tallenneta. Käytännössä asiantuntijamme ohjaavat vakuutetun eteenpäin tarvitsemiensa palvelujen piiriin.

ONKO VAKUUTUKSESSA OMAVASTUUOSUUS?

Ei, vakuutuksessa ei ole omavastuuta.