Usein kysytyt kysymykset
Mikä Nettiostosvakuutus on?
MySafetyn Nettiostosvakuutus korvaa epäonnistuneista nettiostoksista aiheutuneet taloudelliset vahingot ilman omavastuuta, jos netistä ostettu tuote ei saavu perille, vastaanotettu paketti on tyhjä, vakuutuksenottaja saa väärän tuotteen tai tuotteessa ilmenee virhe tai se on vahingoittunut. Vakuutus kattaa niin kaupallisista verkkokaupoista kuin yksityishenkilöiltä ostetut nettiostokset, ja korvaa pieleen menneen kaupan 3 000 euroon asti vakuutuskautta (12 kk) kohden. Yksityishenkilöltä ostettaessa korvauksen edellytys on, että lähetys on seurattavissa ja maksusuoritus on jäljitettävissä. Vakuutuspalvelu kattaa nettiostokset maailmanlaajuisesti. Vakuutuspalveluun kuuluu lisäksi henkilökohtainen apu, jonka puitteissa asiantuntijamme auttavat reklamoimaan tai kiistämään virheellisiä nettiostoksia.
Miksi Nettiostosvakuutuksen ottaminen kannattaa?
Netissä tapahtuvat huijaukset ovat lisääntyneet verkkokaupan yleistymisen myötä. Monella yksityishenkilöiden väliseen kauppaan tarkoitetulla luotettavalla sivustolla voi toimia huijareita. Vaikka nettiostosten tekemiseen on saatavilla muitakin ostoturvia, esim. tuotteen oston yhteydessä, kattavat ne vain tietyllä maksutavalla ostetun tuotteen. Korvaussummat vaihtelevat myös suuresti.
MySafetyn Nettiostosvakuutus korvaa pieleen menneitä nettiostoksia jopa 3 000 euroon asti vakuutuskautta (12 kk) kohden. Usein ostoturviin liitetään myös omavastuuosuus, mitä Nettiostosvakuutus ei sisällä. Lisäksi asiantuntijamme auttavat reklamoimaan tai kiistämään virheelliset nettiostokset. Nettiostosvakuutus tarjoaa sinulle lisäturvaa nettiostosten tekoon ilman omavastuuta, huolimatta siitä:
- mitä maksutapaa käytät,
- ostatko yritykseltä vai yksityiseltä henkilöltä
- mistä päin maailmaa olet tuotteen ostanut.
Kuinka paljon Nettiostosvakuutus maksaa?
Nettiostosvakuutuksen hinta on 9,90 euroa kuukaudessa.
Kuinka paljon voin saada korvauksia?
Nettiostosvakuutus korvaa epäonnistuneet nettiostokset ilman omavastuuta. Enimmäiskorvaus on 3 000 euroa vakuutuskautta (12 kk) kohden.
Kattaako Nettiostosvakuutus ulkomailta ostetut tuotteet?
Kyllä, vakuutuspalvelu kattaa nettiostokset maailmanlaajuisesti.
Mitä, jos toiselta yksityishenkilöltä ostamani tuote ei koskaan saavu perille?
Nettiostosvakuutukseen kuuluu henkilökohtainen apu, jonka puitteissa asiantuntijamme auttavat reklamoimaan tai kiistämään pieleen menneet nettiostokset. Mikäli tilanne ei ole ratkaistavissa, vakuutuspalvelu korvaa saapumatta jääneen tuotteen jopa 3 000 euroon asti vakuutuskautta (12 kk) kohden. On hyvä muistaa, että ostajana kannattaa aina pyytää tuotteen lähetys seurantakoodilla, jotta tuotteen toimitusta pystyy itse seuraamaan.
Saanko korvauksia, jos vastaanottamassani tuotteessa on vikaa?
Mikäli olet ostanut tuotteen netin kautta, Nettiostosvakuutus korvaa sinulle tuotteen hinnan. Nettiostosvakuutus kattaa myös netin kautta ostetut tuotteet, jotka eivät koskaan saavu perille tai joista perille saapuu vain pakkaus.